top of page

מצפן ערכי

נקודת המוצא של המערכת היא כי הילד- האדם- מגיע לעולם יכול, כשיר ובעל מוטיבציה ליצור יחסים ודיאלוג עם העולם, לחקור להבין ולהתפתח; ביכולתו להשמיע, לחולל, להיות שותף ולהשפיע על התפתחותו בעולמו ועל התפתחות עולמו.

אנו שמים דגש על כך שילדים חיים וכותבים את ההיסטוריה ההתפתחותית שלהם בכל רגע נתון ובכל התנסות המוצעת להם, שאנו, המבוגרים שעימם, כולנו מחנכים, מעוניינים לכרות עמם ברית לחקירה, ללמידה ולצמיחה איכותית ומשותפת.

מארג היחסים הנרקמים והמעמיקים לאורך ציר הזמן והחיים בגן, בין ילדים-עמיתים באותה קבוצת גיל, בין הורי הילדים באותה קבוצת גיל, בינם לבין המחנכים, בין קבוצות הגיל השונות במרחבי הבית השונים בינם לבין הסביבה של הגן הפנימית והחיצונית, טומנים בחובם פוטנציאל לתהליכים התפתחותיים, בניית ידע, גדילה צמיחה והעמקה רציפים ומשמעותיים. איכויות היחסים שנשכיל ונצליח ליצור יחדיו בנדבכי הבית השונים וברבדים השונים של חיינו בגן ומחוצה לו, הם אלו שייקבעו את איכות החיים הכללית בכל כיתה ובגן שורשים כולו.

המשמעות של לקיחת אחריות ללוות ילדים במסע ההתפתחות של עצמם טומנת בחובה מחויבות ללא פשרות על ההתפתחות שלנו כמלווים, מתחנכים וחונכים באותו המסע. על מנת להבטיח את האיכויות החינוכיות אליהם אנו מכוונים, ייבנה בתוך הבית מארג של קונטקסטים לחליפין, רפלקציה ולמידה תוך ביתית רציפה בין כל השותפים בבית.

אנשי הצוות
19905237_1976782695885876_80178944209744

בית של ילדים

 

ילדים מונעים מלידה, ליצור קשר עם הסובב והסובבים אותם; לחקור, להתנסות וללמוד, במטרה לנכס לעצמם הבנה וליצור תבניות חדשות ותובנות חדשות בעולמם. הבית שלנו ממשיך בתהליך איטי להשתנות ולהיבנות, במטרה להיענות לצרכים ההתפתחותיים הפונקציונאליים ולתהליכי הלמידה והחקירה של הילדים בכל עת.

אנו המחנכים, מכוונים להתבונן ביחסים שהילדים מפתחים עם ההזמנות השונות במרחבי הכיתה והבית, בינם לבין עצמם, בינם לבין הרוטינות בגן, בינם לבנינו, ולתעד מתוך המתרחש, כשמטרת ההתבוננות והתיעוד היא למידה של מאפייני ההתנסות והחקירה של הילדים. למידה זו תאפשר לנו לגדול עם הילדים להתפתח ולפתח את ההזמנות, כך שהן תאפשרנה לילדים, בשותפות עמנו, להמשיך, להעמיק ולהרחיב את החקירה והלמידה שלהם ושלנו בתחומים השונים: התחום המוטורי והסנסורי, התחום הרגשי- חברתי, התחום הקוגניטיבי והשפתי כאחד.

חשיבה תכנונית והבנה כי ההזמנה הראשונית המוגשת לילדים- באופן ספונטאני, תוך כדי אינטראקציה ו\או לאחר חשיבה ותכנון בהתאמה להתפתחות- תשתנה וצפויה "לגדול" ולהתפתח בהתאם ליחסים שיפתחו הילדים בליווי המבוגרים עם ההזמנה, היא העומדת בבסיס הגישה ליחסים עם ילדים בכל אחד מתחומי ההתפתחות (קוגניטיבי, מוטורי ורגשי- חברתי).

bottom of page